Jan Škrdlík v Kansasu

RECENZE:

Nejzajímavější kritiky: Shire Hall, Hereford 2016
Festival Miami 2005
Forfest 2005
 
DOMOVSKÁ STRÁNKA

1   
(přístupů od 26.4.2018)

CD-Omar Rojas, Jan Škrdlík - Sanz Briz - 2017, Miroslav, Hudební rozhledy 8/2017
Komorní koncert - 23. 4. 2017, Marktredwitz Brand, Frankenpost
Violoncellový recitál III. - 12. 11. 2016, Hereford, Hereford Times
Violoncellový recitál II. - 11. 11. 2016, Hereford, Hereford Times
Hlasy přírody v barokní hudbě - 10. 4. 2016, Schirding, Frankenpost
Nedělní setkání s hudbou J.S.Bacha a O.Messiaena - 26. 4. 2015, Brno, MUSICOLOGICA, ISSN 1805-370X
Koncert Spolku přátel hudby - 14. 5. 2013, Brno, KAM v Brně 07/08/2013
Komorní koncert - 26. 2. 2012, Fockenfeld, Der neue Tag
Koncert Společnosti Bohuslava Martinů - 24. 10. 2011, Brno, KAM v Brně XII/2011
Mimořádný koncert - 28. 3. 2006, Brno, Právo
Kritika CD - 28. 3. 2006, Brno, Harmonie 11/2006
Kritika CD - 28. 3. 2006, Brno, Opus musicum I/2007
Abonentní koncert - 19. 3. 2006, Konnersreuth, Der neue Tag
Festival Miami - 2. 10. 2005, Miami, The Miami Herald
Festival Miami - 2. 10. 2005, Miami, El Nuevo Herald
Forfest 05 - 22. 6. 2005, Kroměříž, Opus musicum 4/05
Forfest 05 - 22. 6. 2005, Kroměříž, Composer, USA-Bulletin Of American Composers
Forfest 05 - 22. 6. 2005, Kroměříž, Hudobný život, Bratislava
CD-Česká hudba 4 století - 2004, Brno, Rozhlas
CD-Česká hudba 4 století - 2004, Brno, Harmonie 11/2004
Abonentní koncert - 30. 3. 2003, Weiden, Der neue Tag Weiden
CD-Bachovy suity - 2002, Brno, Opus musicum 2/2003
CD-Bachovy suity - 2002, Praha, Rozhlas
CD-Janáček, Martinů, Kodály - 1998, Ostrava, Hudební rozhledy 4/1999
CD-Janáček, Martinů, Kodály - 1998, Ostrava, Harmonie 11/1999
Porovnání nahrávek Kodályovy Sonáty - 27. 11. 1998, Ostrava, Harmonie 11/2003


CD Omar Rojas, Jan Škrdlík - Sanz Briz

Nahoru    Zpět

"…Z každého taktu je znát citlivý přístup Brněnských komorních sólistů v čele s jejich uměleckým vedoucím Pavlem Fajtlem… Recitátor Richard Wilson se oprostil od běžné civilnosti slovního projevu. Pochopil, že by byla jak proti Škrdlíkovým veršům, tak proti Rojasově hudbě… …z jeho úst zní angličtina krásná a libozvučná…"

Soubor/interpret: Richard Wilson - recitace, Omar Rojas - kytara, Brněnští komorní sólisté
Typ akce: CD
Recenzováno: Omar Rojas, Jan Škrdlík
Místo akce: Miroslav, Česká republika
Datum akce: 2017
Kde vyšla kritika: Hudební rozhledy 8/2017
Autor kritiky: Jaroslav Someš
Datum kritiky: 1. 8. 2017
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Kritika na koncert P. Fajtla (housle), J. Škrdlíka (violoncello) a V. Bébara (cembalo) v německém Brandu

Nahoru    Zpět

"Sonátou č. 2 D dur pro violoncello a cembalo povyšuje Škrdlík úroveň vystoupení na další stupeň. V rychlých a vzdušných melodiích souzní výborně s Bébarovým cembalem při společném tanci... ...Škrdlík a Fajtl spolu při hře výborně vychází a připravují posluchačům úžasný hudební zážitek..."

Soubor/interpret: Favel Fajtl - housle, Jan Škrdlík - violoncello, Petra Besa - piano
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Dvořák, Kodály
Místo akce: Marktredwitz Brand, Německo
Datum akce: 23. 4. 2017
Kde vyšla kritika: Frankenpost
Autor kritiky: Matthias Kuhn
Datum kritiky: 26. 4. 2017
Originál článku byl psán:   německy

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text   Anglický překlad


Kritika na koncert J. Škrdlíka (violoncello) a P. Besy (klavír) v anglickém Herefordu

Nahoru    Zpět

"Petra klidná, nestranná, téměř netečná, jakoby hudba bez nějakého úsilí sama proudila z jejích prstů. Jan, velmi živý, reagující na každou změnu hudby, působící dojmem, že to, co hraje, prožívá znovu a znovu, jakoby poprvé."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Petra Besa - piano
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Dvořák, Kodály
Místo akce: Hereford, Velká Británie
Datum akce: 12. 11. 2016
Kde vyšla kritika: Hereford Times
Autor kritiky: Peter Williams
Datum kritiky: 3. 1. 2017
Originál článku byl psán:   anglicky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text

Poznámka: Jedná se o stejnou kritiku, jako na koncert 11.11.2017 taktéž v Herefordu.


Kritika na koncert J. Škrdlíka (violoncello) v anglickém Herefordu

Nahoru    Zpět

"Slyšeli jsme tolik nového; a to nemluvím o známých melodiích, ale o těch součástech díla, které jsou za normálních okolností vnořené do celkové struktury a které se náhle zjeví podobně, jako je tomu v případě stromu, který bez listí dá vyniknout síle a kráse svých větévek a větví."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík – violoncello
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Dvořák, Kodály
Místo akce: Hereford, Velká Británie
Datum akce: 11. 11. 2016
Kde vyšla kritika: Hereford Times
Autor kritiky: Peter Williams
Datum kritiky: 3. 1. 2017
Originál článku byl psán:   anglicky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text

Poznámka: Jedná se o stejnou kritiku, jako na koncert 12.11.2017 taktéž v Herefordu.


Kritika na koncert K. Bílkové (cembalo), P. Fajtla (housle) a J. Škrdlíka (violoncello)

Nahoru    Zpět

"Bílková se projevila jako smyslná čarodějka expresivních tónů, Fajtl jako vášnivý a do hloubky jdoucí interpret svých houslí a Škrdlík jako současně introvertní i excentrický mystik violoncella."

Soubor/interpret: Kateřina Bílková – cembalo, Pavel Fajtl – housle, Jan Škrdlík – violoncello
Typ akce: koncert
Recenzováno: Couperin, Rameau, Biber, Vivaldi
Místo akce: Schirding, Německo
Datum akce: 10. 4. 2016
Kde vyšla kritika: Frankenpost
Autor kritiky: Jürgen Henkel
Datum kritiky: 13. 4. 2016
Originál článku byl psán:   německy

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text   Anglický překlad


Kritika na koncert souboru Ensemble Messiaen a Alfreda Strejčka

Nahoru    Zpět

"(Jan Škrdlík:) Vrcholem „bachovské“ první půli bylo bezesporu Preludium ze Suity č. 3 C dur pro sólové violoncello, BWV 1009 v podání Jana Škrdlíka. Virtuozní skladba s četnými kontrasty patří mezi pomyslný Olymp violoncellového repertoáru a její provádění vyžaduje zarputilost a sílu stejně jako cit pro intimitu. Škrdlík oba tyto póly dokonale sjednotil a rozezněl svůj nástroj do plného sytého zvuku, který však neubíral skladbě na zpěvnosti.
(celý soubor:) Soubor vystavěl každou větu s jedinečným výrazem odpovídajícím jejímu duchovnímu obsahu, a přesto ani jednu z nich neoddělil od celku. (…) Těleso dbalo na barvy a kontrasty s až dojemnou pečlivostí, každý jako by měl na paměti, že nesmí vyčnívat, dokud k tomu samotná hudba nedá svolení."

Soubor/interpret: Ensemble Messiaen, Jiří Besperát – housle, Kateřina Váchová Soukalová – klarinet, Jan Škrdlík – violoncello, Šárka Besperátová – klavír
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Messiaen
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 26. 4. 2015
Kde vyšla kritika: MUSICOLOGICA, ISSN 1805-370X
Autor kritiky: Petra Čtveráčková
Datum kritiky: 5. 5. 2015
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Kritika na koncert Brněnských komorních sólistů

Nahoru    Zpět

"(celý soubor:) …společně vytvořili večer plný kouzelného muzicírování… (Kateřina Bílková:) Sonátu C dur pro cembalo a smyčce J. A. Bendy s virtuózní bravurou a nadýchaně provedla cembalistka Kateřina Bílková… (Jan Škrdlík:) …v Koncertu č. 9 B dur G 482 pro violoncello a orchestr s výrazovým procítěním, měkkým a kulatým tónem exceloval Jan Škrdlík."

Soubor/interpret: Brněnští komorní sólisté,
Pavel Fajtl – housle, Kateřina Bílková – cembalo, Jan Škrdlík – violoncello
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Benda, Boccherini, Dvořák
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 14. 5. 2013
Kde vyšla kritika: KAM v Brně 07/08/2013
Autor kritiky: Karla Hofmannová
Datum kritiky: 26. 6. 2013
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Svět citu v hudbě a obraze

Nahoru    Zpět

"(Bach:) …VI. suita D dur BWV 1012 pro violoncello sólo Johanna Sebastiana Bacha… …byla Škrdlíkem interpretována s velkou agogikou a dynamikou. Náročnou technickou výzvu zvládl violoncellista mistrovsky, s velkým citem a krásným tónem… (Debussy:) Interpretace působivě korespondovala s obsahem… (Franck:) Ve finální větě Allegretto poco mosso oba nástroje vypjaly hráčsky melodii a nádherně spolu korespondovaly. Následovalo opět velkolepé klavírní sólo v nádherném podání Besy."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Petra Besa - piano
Typ akce: koncert
Recenzováno: J.S.Bach, Messiaen, Debussy, Franck
Místo akce: Fockenfeld, Německo
Datum akce: 26. 2. 2012
Kde vyšla kritika: Der neue Tag
Autor kritiky: Christiane Zeigler
Datum kritiky: 28. 12. 2012
Originál článku byl psán:   německy

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text   Anglický překlad


Hudba mezi obrazy

Nahoru    Zpět

"…Výkon reprezentanta české violoncellové školy Jana Škrdlíka byl pozoruhodný a přispěl k vyvrcholení večera. Skladbu interpretoval s velkou muzikálností, výbornými výrazovými prostředky, citlivostí, vnitřním klidem a pokorou k dílu Bohuslava Martinů. Výkon Jana Škrdlíka a Renaty Ardaševové byl obdivuhodný a posluchači odměnili oba umělce dlouhotrvajícím potleskem…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Renata Ardaševová - piano
Typ akce: koncert
Recenzováno: Martinů
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 24. 10. 2011
Kde vyšla kritika: KAM v Brně XII/2011
Autor kritiky: Eva Šlapanská
Datum kritiky: 28. 11. 2011
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Kritika na slavnostní koncert v Besedním domě v Brně

Nahoru    Zpět

"Výkon Škrdlíkův je svrchovaný; nad perfektní technikou se vznáší citové zaujetí, s nímž sólista proniká do nejzazších zákoutí hrané skladby."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Petra Besa - piano
Typ akce: koncert
Recenzováno: Beethoven, Debussy, Franck
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 28. 3. 2006
Kde vyšla kritika: Právo
Autor kritiky: Jan Trojan
Datum kritiky: 4. 4. 2006
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Kritika na CD - live snímek z Besedního domu

Nahoru    Zpět

Na tuto akci vyšlo více kritik - viz předcházející

"…spojení obrovského, nefalšovaného citového zaujetí a spolehlivé techniky přináší příjemný posluchačský zážitek… Zdá se mi, že se snad cellista pro tuto hudbu narodil… …krásným tónem disponující cellista a citlivě kooperující pianistka dostali z této hudby maximum…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Petra Besa - piano
Typ akce: CD
Recenzováno: Beethoven, Debussy, Franck
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 28. 3. 2006
Kde vyšla kritika: Harmonie 11/2006
Autor kritiky: Luboš Stehlík
Datum kritiky: 28. 11. 2006
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad

Poznámka: CD obdrželo pět H


Daší kritika na CD - live snímek z Besedního domu

Nahoru    Zpět

Na tuto akci vyšlo více kritik - viz předcházející

"…Souhra obou umělců je příkladná… …dávkou elegance, jakou můžeme očekávat od Středoevropanů vychovaných v německé tradici… …Celý kompaktní disk je pak pozoruhodným snímkem živého vystoupení dvou výborných hráčů a rozmnožuje poměrně skrovnou sbírku hudebních nahrávek z provenience brněnských interpretů a těles…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Petra Besa - piano
Typ akce: CD
Recenzováno: Beethoven, Debussy, Franck
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 28. 3. 2006
Kde vyšla kritika: Opus musicum I/2007
Autor kritiky: Martin Flašar
Datum kritiky: 20. 2. 2007
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Kritika na abonentní koncert na zámku Fockenfeld v Německu

Nahoru    Zpět

"…Jan Škrdlík… …stane se okamžitě živoucím centrem jedinečného světa hudby… …Stroze přísné pasáže Bachovy suity naplnil hlubokým smyslem a tónovou barevností… …Škrdlík a Besa interpretovali Beethovenovu sonátu plným, výrazným tónem navozujícím dojem symfonického zvuku… …Besa přeměnila prostý klavír v opravdu grandiózní záležitost a ohromila svým virtuózním zápalem…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Petra Besa - piano
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Beethoven, Messiaen, Franck
Místo akce: Konnersreuth, Německo
Datum akce: 19. 3. 2006
Kde vyšla kritika: Der neue Tag
Autor kritiky: Anastasia Poscharsky-Ziegler
Datum kritiky: 21. 3. 2006
Originál článku byl psán:   německy

Bez podrobností   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text   Anglický překlad

PLNÝ TEXT V ČEŠTINĚ:

Nahoru

Jan Škrdlík exceloval s Beethovenem a Franckem na zámku Fockenfeld

Jeho příjmení, šest souhlásek a jediná samohláska, sice nezní příliš melodicky, ale když Jan Škrdlík rozezní své 160 let staré violoncello (houslař Adam Emanuel Homolka), stane se okamžitě živoucím centrem jedinečného světa hudby. Již pravidelně se tento profesor brněnské konzervatoře představuje na koncertech zámku Fockenfeld.

Vitální muzikant, který se právě vrátil z velkého turné po USA, kde hrál jako sólista na 35 místech spolu s Brněnskými komorními sólisty, dokázal již v Bachově 3. sólové suitě C dur svou vysokou technickou a uměleckou formu. Stroze přísné pasáže Bachovy suity naplnil hlubokým smyslem a tónovou barevností a přesně odstínil rozdílný charakter tanečních částí.

Violoncello jako sólový nástroj

Za klavírní spolupráce klavíristky Petry Besy, která působila v Brně a dnes je usazena v Luzernu a která mu byla rovnocennou partnerkou, provedl Jan Škrdlík druhou Sonátu pro violoncello op. 5, ve které Beethoven ve své době dokázal, že nejenom housle mohou být plnohodnotným sólovým nástrojem. Škrdlík a Besa interpretovali Beethovenovu sonátu plným, výrazným tónem navozujícím dojem symfonického zvuku, přesto však nezanedbali precizní vypracování těch nejmenších detailů. Besa přeměnila prostý klavír v opravdu grandiózní záležitost a ohromila svým virtuózním zápalem.
Jednoduše jasná a postupně narůstající kantiléna ve violoncellu dominovala nad monotónními akordy v klavíru v „Chvalozpěvu nad nesmrtelností Krista“ Oliviera Messiaena, poslední větě z jeho „Quator pour la fin du temps“, který vznikl během jeho německého válečného zajetí.

Jako echo

Neobyčejným hudebním zážitkem byla přepracovaná houslová A Dur Sonáta Césara Francka, kterou duo zakončilo svůj bohatý a prvotřídně provedený program. Toto rafinované a melodické dílo, které Franck vytvořil jako svatební dar pro svého přítele Eugena Ysaye, vyznělo ve vřelém Škrdlíkově podání skvěle. Ke strhujícímu závěru dospěl po zamyšleném recitativu 4. věty s jeho motivicky silným tématem, ve kterém violoncello následuje klavír jako echo.

Po dvou hodinách a dvou přídavcích nezbylo publiku nic jiného než se těšit na další hostování Jana Škrdlíka, na kterém je očekáván „Cellissimo-Duel“ s weidenským Januszem Skutellou („Skutella Trio“ a „Tango projekt 5“ ).

ORIGINÁLNÍ TEXT:

Nahoru

Cello-Auftritt mit präziser Virtuosität
Professor Jan Skrdlik brilliert mit Werken von Beethoven und Franck in Schloss Fockenfeld
Konnersreuth. Anzeige:
Nein, sein Nachname, der Zungenbrecher aus sechs Konsonanten und nur einem Vokal, klingt selbst nicht wie Musik. Doch wann immer Jan Skrdlik sein 160 Jahre altes Cello von Adam Emanuel Homolka zur Hand nimmt, wird er zum lebendigen Zentrum einer einzigartigen kammermusikalischen Welt.
Regelmäßig stellt sich der Professor vom Konservatorium Brno bei den Schlosskonzerten Fockenfeld vor. Gerade mit den "Chamber Solists Brno" von einer großen USA-Tournee mit 35 Gastspielen zurückgekehrt, präsentierte sich der Vollblutmusiker schon bei den sieben Sätzen von Bachs dritter Cellosuite C-Dur in technischer und künstlerischer Hochform. Den strengen und herben Tonfolgen verlieh Skrdlik tiefen Sinn und changierendes Klangfarbenspiel, formte die Tänze leidenschaftlich zu Festlichkeiten unterschiedlichen Charakters.
Solostimme Cello
Unterstützt von der ihm ebenbürtigen Pianistin Petra Besa (früher Brno, jetzt Luzern) gab er die zweite Cellosonate der Werkreihe Opus 5, mit denen Beethoven zu seiner Zeit bewies, dass nicht nur die Violine ausdrucksvolle Solostimme der Streicherfamilie sein kann. Mit symphonischer Fülle, großem Ernst und starkem Gestus, präzise abgestimmt bis in kleinste Formeln, boten Skrdlik und Besa, die das einfache Klavier tatsächlich zu einem Grand Piano verwandelte und mit virtuosem Verve verblüffte, den Zuhörern symhonische Eindrücke. Eine einfach klare und langsam aufsteigende Kantilene des Cellos über monotonen Klavierakkorden dominierte Olivier Messiaens "Lobgesang auf die Unsterblichkeit von Jesus", den letzten Satz seines "Quatuor pour la fin du temps" aus, das in deutscher Kriegsgefangenschaft entstand.
Wie ein Echo
Mit dem Ohrenschmaus der bearbeiteten César Franck A-Dur-Violinsonate rundete das Duo das opulente und erstklassig dargebrachte Programm vollendet ab: zur Hochzeit seines Freundes Eugene Ysaye hatte Franck das raffinierte und melodiöse Werk geschaffen, das von Skrdlik leidenschaftlich umgesetzt wurde. Zum hinreißenden Schwerpunkt gelangte nach dem nachdenklichen Recitativo der vierte Satz mit seinem motivisch starken Thema, bei dem das Cello dem Klavier wie ein Echo folgt.
Nach zwei Stunden und zwei Zugaben blieb dem Publikum vorerst nur, sich auf das nächste Gastspiel Jan Skrdliks zu freuen, bei dem ein "Cellissimo-Duell" mit dem Weidener Janusz Skutella ("Skutella-Trio" und "Tango Projekt 5") zu erwarten ist.

ANGLICKÝ PŘEKLAD:

Nahoru

Jan Škrdlík shined with Beethoven and Franck in chateau Fockenfeld

His name consist of six consonant and only one vowel, and frankly, it have not very melodic sound, but when Jan Škrdlík starts play on his 160 years old violoncello by Adam Emanuel Homolka, he became instantly vivid centre of unique world of music. On regular basis, this Professor of Brno conservatory present himself on chateau Fockenfeld.

Music player, who is full of life and just arrived from great tour across United States, where played as solo player on 35 places, together with Brno chamber soloists, was able already in first played composition (third solo suite C major by Johan Sebastian Bach) established his outrageous technical and art skills. Abruptly strict parts of Bach's suite, he accomplished perform with deep sensible meaning and tone variety and succeeded again, when sensibly distinguish between particularly dancing parts.

Violoncello as solo instrument

Jan Škrdlík during piano co-working by piano player Petra Besa, who used to perform mainly in Brno and today live in Luzern and who was equal partner to Jan Škrdlík, performed second sonata for violoncello op. 5, in which Beethoven in his times proved, that not only violin can be full-fledged solo instrument. Škrdlík and Besa performed Beethoven sonata with full, strong and expressive tone which suggested impression of whole symphonic orchestra, even so they don't forget to concentrate and pay attention to every small detail. Besa changed pale piano into truly magnificent thing and astounded by her masterly fervour.
Simply bright and progressively accretive cantilena in violoncello dominated above monotonously chords in piano in "Praise to the immortality of Jesus" by Olivier Messiaen, last part of his "Quator pour la fin du temps", which originate during his German war prisoning.

As echo

Extraordinary music experience was re-worked violin sonata in A major by César Franck, by which duo ended their rich and first class conducted program. This sophisticated and melodic piece of work, which Franck made as a wedding gift for his friend Eugen Ysaye, resulted in warm Škrdlík´s way into especially beautiful music experience. To stirring end Škrdlík come through intend recitativo of 4. Part with his strongly suggestive motive and powerful theme, in which violoncello follow piano as an echo.

After two hours and two more encores, audience has no other option than looking forward to next visit by Jan Škrdlík. Next time we can anticipate Jan Škrdlík together with "Cellissimo-Duel" with Janusz Skutella ("Skutella Trio" and "Tango project 5").

Koncert na Festivalu Miami – deník The Miami Herald

Nahoru    Zpět

"(Škrdlík:) …disponuje neobyčejně širokou zvukovou paletou barev a výraznou, brilantní virtuozitou ve stylu Lynna Harrella. Prodchl vážnou, ušlechtilou, volnou větu bohatým tónem navozujícím pocit temně se lesknoucí rozžhavené lávy a blýskl se smělým tempem následujícího Allegra. (orchestr:) …zvuk smyčců hladký jako hedvábí. Opravdový zápal…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Brněnští komorní sólisté
Typ akce: koncert
Recenzováno: J.Chr.Bach - Koncert c moll, Jan Zach, Roger Boutry, Edvard Grieg
Místo akce: Miami, USA, Florida
Datum akce: 2. 10. 2005
Kde vyšla kritika: The Miami Herald
Autor kritiky: Lawrence Budmen
Datum kritiky: 6. 10. 2005
Originál článku byl psán:   anglicky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text


Kritika ve španělsky píšícím deníku El Nuevo Herald

Nahoru    Zpět

Na tuto akci vyšlo více kritik - viz předcházející

"…Škrdlík se svým violoncellem způsobil opravdovou senzaci… …druhá věta… …zanechala nezapomenutelný dojem a v emotivní Škrdlíkově interpretaci si okamžitě podmanila srdce posluchačů. Toto dílo je bezpochyby jedním z triumfů souboru…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Brněnští komorní sólisté
Typ akce: koncert
Recenzováno: J.Chr.Bach - Koncert c moll, Jan Zach, Roger Boutry, Edvard Grieg
Místo akce: Miami, USA, Florida
Datum akce: 2. 10. 2005
Kde vyšla kritika: El Nuevo Herald
Autor kritiky: Daniel Fernandez
Datum kritiky: 5. 10. 2005
Originál článku byl psán:   španělsky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text   Anglický překlad


FORFEST 2005, kritika, reagující na 3 vystoupení Jana Škrdlíka - 23., 24 a 26. 5. 2005

Nahoru    Zpět

"Skutečným festivalovým výkonem byl sólový recitál brněnského violoncellisty Jana Škrdlíka… …zazářil mj. osobitým pojetím Bachovy 3. suity… Vrcholem solorecitálu bylo skvělé provedení Kodályho Sonáty…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Kodály, Drude, Matys, Hejnar
Místo akce: Kroměříž, Česká republika
Datum akce: 22. 6. 2005
Kde vyšla kritika: Opus musicum 4/05
Autor kritiky: Jan Grossmann
Datum kritiky: 14. 9. 2005
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad

Poznámka: Celý článek je příliš dlouhý, prosím vyhledejte si zbylý text v Opus musicum/IV/05. nebo na internetu. Verze na internetu a v časopise má nepatrné odchylky.


FORFEST 2005, v americkém časopise soudobých skladatelů

Nahoru    Zpět

Na tuto akci vyšlo více kritik - viz předcházející

"…skutečně festivalový sólovýkon brněnského violoncellisty Jana Škrdlíka… …zazářil mj. osobitým a naprosto unikátním pojetím Bachovy 3. suity… …vrcholem solorecitálu bylo skvělé provedení Kodályho Sonáty…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Kodály, Drude, Matys, Hejnar
Místo akce: Kroměříž, Česká republika
Datum akce: 22. 6. 2005
Kde vyšla kritika: Composer, USA-Bulletin Of American Composers
Autor kritiky: Jan Grossmann
Datum kritiky: 14. 9. 2005
Originál článku byl psán:   anglicky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text

Poznámka: Celý článek je příliš dlouhý, prosím vyhledejte si kompletní text na internetu. Jedná se o podobný článek jako v Opus musicum. Oba články - americký a český se ale liší v některých důrazech.


FORFEST 2005, další kritika na stejný koncert, tentokrát ze Slovenska

Nahoru    Zpět

Na tuto akci vyšlo více kritik - viz předcházející

"…v mimoriadnom predvedení sólistu Jana Škrdlíka sa dielo páčilo aj širšiemu publiku… …interpretačným vrcholom festivalu bol violoncelista intenzívneho a objavného výrazu Jan Škrdlík… …v Bachovi sa ukázal ako invenčný interpret s novým pohľadom na staré dobyté územia. Jeho virtuozita a znalosti, citovosť a vášeň sa prejavili v obtiažnej Sonáte pre violoncelo sólo od Kódalyho…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello
Typ akce: koncert
Recenzováno: Bach, Kodály, Drude, Matys, Hejnar
Místo akce: Kroměříž, Česká republika
Datum akce: 22. 6. 2005
Kde vyšla kritika: Hudobný život, Bratislava
Autor kritiky: Elena Letňanová
Datum kritiky: červenec 2005
Originál článku byl psán:   slovensky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text ve slovenštině   Anglický překlad

Poznámka: Celý článek je příliš dlouhý, prosím vyhledejte si kompletní text na internetu. Tento článek i oba předcházející jsou reakcí na stejnou akci.


Jan Škrdlík hraje Myslivečka a Štědroně

Nahoru    Zpět

"Jeho nahrávky jsou tedy obohaceny psychologicky působivým fondem více než třistaletého fyzikálně-estetického interpretačního vývoje. Hudbu Bacha či Myslivečka v jeho provedení vnímáme tedy stejně tak barevně, dynamicky a výrazově bohatou a životnou jako díla Leoše Janáčka či Miloše Štědroně."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello
Typ akce: CD
Recenzováno: Mysliveček, Suk, Janáček, Štědroň
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 2004
Kde vyšla kritika: Rozhlas
Autor kritiky: Rafael Brom
Datum kritiky: 14. 6. 2004
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


CD Mysliveček - Suk - Janáček - Štědroň

Nahoru    Zpět

"Muzikantské nadšenectví ještě žije a má nápady a kvalitu… …uspokojení dramaturgických nároků jde ruku v ruce s poctivě nastudovanými díly…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Brněnští komorní sólisté
Typ akce: CD
Recenzováno: Mysliveček, Suk, Janáček, Štědroň
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 2004
Kde vyšla kritika: Harmonie 11/2004
Autor kritiky: Vlasta Reittererová
Datum kritiky: 28. 11. 2004
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad

Poznámka: CD obdrželo v Harmonii 11/2004 také nejvyšší možné bodování "Tip Harmonie" 6 ze 6 bodů a bylo vybráno do rubriky "Tip šéfredaktora".


Kritika na vystoupení Smyčcového tria Gideon

Nahoru    Zpět

"Vyvážená průzračnost 1. věty Allegro con Brio byla provedena třemi hráči na smyčcové nástroje kultivovaně s precisními nasazeními a pauzami i decentně přiměřeným vedením a zdůrazněním hlasů… …cellista Jan Škrdlík se suitou G dur BWV 1007 dokázal nejen to, že zvládá spletitě obtížnou techniku, ale i to, že Bach může získat naprosto romantické rysy… …vtiskl dílu osobní pečeť. Podařilo se mu vynikajícím způsobem, že polyfonie se rozezvučela jen na jednom melodickém nástroji… …Technicky nejvyšší stránky předvedlo trio vrcholnou, rytmicky vypointovanou hrou ve 3. větě Molto vivace."

Soubor/interpret: Smyčcové trio Gideon, Pavel Wallinger - housle, Karel Plocek viola, Jan Škrdlík - violoncello
Typ akce: koncert
Recenzováno: Beethoven, Bach, Haydn, Martinu, Klein
Místo akce: Weiden, Německo
Datum akce: 30. 3. 2003
Kde vyšla kritika: Der neue Tag Weiden
Autor kritiky: Christiane Zeigler
Datum kritiky: 1. 4. 2003
Originál článku byl psán:   německy

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Originální text   Anglický překlad

Poznámka: Soubor přijal jméno "Smyčcové trio Gideon" až o něco později, než byla vydána tato kritika.


Škrdlíkovo CD Bachových suit hodnocení, informace, názory

Nahoru    Zpět

"Obdivuji tuto nahrávku pro její klid, koncentraci, pokoru a současně naléhavost s níž neustále v dynamickém proudu meditace pokračuje… …Zachycuje vrcholný výkon violoncellisty a vytříbený interpretační názor a řád."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello
Typ akce: CD
Recenzováno: Johann Sebastian Bach Suita I, III, V
Místo akce: Brno, Česká republika
Datum akce: 2002
Kde vyšla kritika: Opus musicum 2/2003
Autor kritiky: Miloš Štědroň
Datum kritiky: 28. 4. 2003
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Škrdlíkova cesta od Bacha po Martinů

Nahoru    Zpět

Na tuto akci vyšlo více kritik - viz předcházející

"…nejen zajímavé, ale skutečně nevšední… …otevírá nám jeho pohled pozoruhodný svět barokních reálií…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello
Typ akce: CD
Recenzováno: Johann Sebastian Bach Suita I, III, V
Místo akce: Praha, Česká republika
Datum akce: 2002
Kde vyšla kritika: Rozhlas
Autor kritiky: Rafael Brom
Datum kritiky: 27. 1. 2003
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


CD Janáček-Martinů-Kodály

Nahoru    Zpět

"…I v nejobtížnějších úsecích sólista zvládá všechna úskalí s naprostou samozřejmostí a na prvním místě zůstává hudební sdělení. Obsahově i technicky stojí interpret na výši a tak Kodályova sonáta znamená pro milovníky violoncellové hry doslova lahůdku."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Renata Ardaševová - piano
Typ akce: CD
Recenzováno: Janáček, Martinů, Kodály
Místo akce: Ostrava, Česká republika
Datum akce: 1998
Kde vyšla kritika: Hudební rozhledy 4/1999
Autor kritiky: Ludmila Vlková
Datum kritiky: 1. 4. 1999
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


CD Janáček-Martinů-Kodály

Nahoru    Zpět

Na tuto akci vyšlo více kritik - viz předcházející

"Jeho ušlechtilý tón a kvalitní technická připravenost prolínají všechny tři skladby CD… …náročný program předkládá Jan Škrdlík s vyzrálostí i s muzikalitou… …Sólová sonáta Zoltána Kodályho je ideální příležitostí právě pro hráče typu Jana Škrdlíka… …stvrzuje jeho kvality, možnosti a perspektivy."

Soubor/interpret: Jan Škrdlík - violoncello, Renata Ardaševová - piano
Typ akce: CD
Recenzováno: Janáček, Martinů, Kodály
Místo akce: Ostrava, Česká republika
Datum akce: 1998
Kde vyšla kritika: Harmonie 11/1999
Autor kritiky: Eva Vítová
Datum kritiky: 1. 11. 1999
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad


Porovnání nahrávky - Kodály Szonáta, Op. 8 v podání J. Škrdlíka, J. Bárty a M. Petráše

Nahoru    Zpět

"…snímky, Miroslava Petráše a Jana Škrdlíka… …hodně akcentují folkloristické názvuky… …mají svou tvář a linku…"

Soubor/interpret: Jan Škrdlík, Jiří Bárta, Miroslav Petráš - violoncello
Typ akce: CD
Recenzováno: Zoltán Kodály
Místo akce: Ostrava, Česká republika
Datum akce: 27. 11. 1998
Kde vyšla kritika: Harmonie 11/2003
Autor kritiky: Jindřich Bálek
Datum kritiky: 7. 11. 2003
Originál článku byl psán:   česky

Všechny podrobnosti   Tzn.   Plný text v češtině   Anglický překlad

Poznámka: Článek je obsažnější, je recenzí CD Jiřího Bárty. Celý k dispozici v časopisu Harmonie 11/2003.


DOMOVSKÁ STRÁNKA



 

!!!Agentura Art Petra – již 28 let ve službách krásné hudby!!!